شناسه خبر : 98007
شنبه 22 بهمن 1401 , 18:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مصور از راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱؛

غوغای ملت در جشن ۴۵ سالگی انقلاب و حضور قهرمانان وطن/تصاویر

خورشید بیست و دوم بهمن ماه ۱۴۰۱ دمید و هوا حقیقتا مصداق بهار انقلاب معتدل و بهارگونه بود... دل ها در سینه ها می تپید که امسال... ملت... جشن انقلاب را چگونه رقم خواهند زد!

فاش نیوز - خورشید بیست و دوم بهمن ماه 1401 دمید و هوا حقیقتا" مصداق بهار انقلاب، معتدل و بهارگونه بود... دل ها در سینه ها می تپید که امسال... ملت... جشن انقلاب را چگونه رقم خواهند زد!...

 یاوه گویان خوش خیال متوهم، از عروسک های خیمه شب بازی داخلی تا دشمنان خارجی که تصور می کردند که شلوغی ها و فتنه هایی که راه انداخته اند، در اراده مردم اثر گذاشته و یا مشکلات اقتصادی و مشکلات جاری در تصمیم مردم موثر بوده است... امروز رویایشان به هم خورد!...

 خیابان انقلاب از ساعت 9 صبح جای سوزن انداختن نبود... مردم که اغلب از طریق ایستگاه های مترو خودشان را به مسیر اصلی راهپیمایی می رساندند، در واگن های مترو غوغایی بپا کرده بودند.

صدای سلام و صلوات و شعار و دعا بود که در واگن ها و از حنجره های عاشق مردم وفادار تهران در فضا طنین انداز می شد... با وجود اینکه بسیاری از قشر متوسط یا کم درآمد جامعه بودند؛... اما شور و حالی خاص در میان مردم جریان داشت...!

اتفاقا به سبب اختلافاتی که میان برخی از مردم در فتنه ماه های اخیر پیش آمد... ته دلمان می لرزید که نکند بسیاری از ساده اندیشان و فریب خوردگان برای جشن همه ایرانیان و برای کوری چشم دشمنان و حسودان نیایند و به آتش تفرقه دامن بزنند!... اما خوشبختانه با قدم زدن در مسیر راهپیمایی، از تمام اقشار دیده میشد و از خانواده های مقید تا جمع های دوستانه و حتی اقشار کم حجاب و فقیر و غنی در میان جمعیت به چشم می خوردند.

 نکته قابل توجه و متفاوت این راهپیمایی با سال های قبل این بود که طلایه داری بانوان در مراسم امروز بیشتر به چشم می آمد... در جای جای مسیر، بنرهای شعار "زن، زندگی، آزادی... جمهوری اسلامی" دیده میشد و خانم هایی مسئولیت داشتند پشت بلندگوها معنی عزتی که انقلاب به زنان داده بود را با ارائه آمار و اطلاعات درباره اثرگذاری انقلاب در زندگی بانوان ایرانی توضیح دهند.

 از طرفی در میان راهپیمایان امروز، دختران و زنان زیادی را دیدیم که رهبری شعارها را به عهده گرفته بودند... و مردم به پیروی از آنان شعار سر می دادند... حتی دخترانی کم حجاب که شعار دادنشان با لحنی خالصانه توجهمان را جلب کرد!...

 جمعیت موج می زد و شور و حال و انرژی و نشاط در سراسر مسیر جریان داشت... مردم با خانواده و دوست و تنها با پرچم های ایران و بنرهای شعار و تصاویر شهدا قدم هایشان را محکم برمی داشتند و گویی یقین داشتند که با هر قدم در دهان دشمنان و حسودان می کوبند.

 از قشر ورزشکار در میان جمعیت بودند تا جوانان امروزی و خانم های کم حجاب و البته خانواده های مقید و معتقد تهرانی نیز به وفور به چشم می خوردند... همه مسیر با پرچم های زیبای سه رنگ ایران تزیین شده بود و صحنه ها و ایستگاه ها و غرفه هایی برای ارائه خدمات و یا پخش سرودهای شورانگیز تعبیه شده بود که به شور و حال مراسم می افزود.

  همچنان سال های پیش در بین حضور ارزشمند تک تک شرکت کنندگان در راهپیمایی جشن انقلاب، طلایه داران و انقلابیون حقیقی و دست و پا دادگان غیور این سرزمین، نگین انگشتر این حضور بودند... جانبازان با حضور زیبا و معنی دار خود که پشتیبانی از رهبری و انقلاب را به نمایش می گذاشت، همچون دیگر زمان هایی که انقلاب و کشور در بحران ها به وجودشان احتیاج داشت، باز هم اسوه و الگویی شدند برای آنان که جز غر زدن و شکایت کردن، هنر دیگری ندارند... وگرنه آیا کسی بیش از مجروحان جنگ میتواند از این کشور طلبکار باشد؟!... اما گویی جانبازان نه تنها طلبکار نیستند بلکه به شدت و هر روز و هر بار و در هر برهه ای خود را بدهکار انقلاب نیز می دانند.

این بار و امسال جانبازان بر خلاف سال های قبل که در یک محل مستقر می شدند، امسال به جز محل استقرارشان جنب سازمان حج، در کنار میدان انقلاب نیز ایستگاهی متفاوت و زیبا داشتند... غرفه جانبازان ورزشکار که در آن به نمایش و ارائه ورزش های پهلوانی همچون کباده زنی و ... می پرداختند.

مردم بامعرفت تهران همچون سال های پیش با دیدن جانبازان به ویژه جانبازان ویلچری و نخاعی و دو پا قطع که با وجود سختی و سرمای هوا در محل قرار حضور یافته بودند، منقلب و متحول و شاد می شدند و ابراز ارادت می کردند.

آقای مخبر معاون اول رئیس جمهور نیز در محل استقرار جانبازان ویلچری حاضر شده و با آنان صحبت نمود.

در هوای بهارگونه و آفتابی بیست و دو بهمن امسال که گویی خدا برای حضور مردم آن را تعبیه کرده بود... گل های نرگس بود که به دستان قهرمانان جانباز وطن داده میشد و جان همه را به دوستی و شادی و ارادت و معرفت جلا می بخشید.

همه مردم در ساعت تعیین شده 11 و 20 دقیقه در تمام مسیر باهم سرود ملی جمهوری اسلامی ایران را خواندند و با فرا رسیدن وقت نماز ظهر در بیستم ماه مبارک رجب، همه به سوی برگزاری نماز جماعت شتافتند.

با وجود پراکنده شدن مردم برای نماز تا حدود ساعت دو بعدازظهر مسیر راهپیمایی هنور از جمعیت مردم خالی نشده بود!...

تصاویر زیر گوشه ای از حضور تاثیرگذار جانبازان با مجروحیت های مختلف در راهپیمایی 22 بهمن امسال و مسیر خیابان انقلاب است:

 

عکس و گزارش از شهیدگمنام

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi